Szybowce

Szybowce dostępne do szkolenia w naszym aeroklubie

SZD-30 Pirat
Szybowiec szkolno-treningowy konstrukcji Jerzego Smielkiewicza z 1966r. Wyprodukowano ich 813 egzemplarzy. Jest ich kilka szt. w naszym aeroklubie. Podstawowy szybowiec do lotów termicznych i pierwszych przelotów.
Rozpiętość 15m.
Długość 6,86m.
Powierzchnia skrzydeł 13,86m
Wydłużenie 16,3
Masa własna 255 kg.

Doskonałość 31,2 przy 83 km/go

SZD51-1 Junior
Szybowiec produkowany od 1980r. do obecnego czasu. Jeden z najlepszych w historii szybowców szkolno-treningowych. Bardzo wszechstronny doskonale nadający się do szkolenia (pierwsze przeloty, loty falowe, loty żaglowe, nauka akrobacji podstawowej).
Niestety mamy tylko 2 egzemplarze w naszym aeroklubie
Konstrukcja laminatowa
Rozpiętość 15m
Wysokość 1,57m
Długość 6,69m
Wydłużenie17,9
Ciężar własny 225 kg.
Ciężar dopuszczalny 380 kg.
Doskonałość 35 przy 80 km/godz

SZD-48 Jantar Std3
Oblatany w 1982r. Górnopłat wykonany z laminatów szklanych. Bardzo udana konstrukcja. Do tej pory w Polsce podstawowy szybowiec zawodniczy w klasie standard i do lotów wyczynowych. Mimo starej konstrukcji nadal z powodzeniem rywalizuje z innymi szybowcami obecnie produkowanymi.
Jeden egzemplarz w klubie
Rozpiętość 15 m.
Długość 6,71 m.
Wysokość 1.5 m.
Pow. skrzydeł 10,66 m2
Wydłużenie 21,1
Ciężar własny 247 kg.
Ciężar dopuszczalny 520 kg (z balastem)
Zbiornik balastowy 150l.
Koło mechaniczne chowane
Doskonałość 39,5 przy 110km/godz

SZD50-3 Puchacz
Oblatany w 1976r. konstrukcji Adama Meusa. Doskonały dwuster do szkolenia ponad podstawowego (do nauki akrobacji podstawowej, lotów bez widoczności, lotów halniakowych i chmurowych) konstrukcji laminatowej.
Mamy 2 egzemplarze
Rozpiętość 16,67m
Długość 8,38m
Wysokość 2,04 m
Pow. Skrzydeł 18,16 m2
Wydłużenie 15,3
Ciężar własny 368 kg
Ciężar całkowity 570 kg
Doskonałość 30 przy 80km/godz.

SZD-22 Mucha Standard
Szybowiec stworzony jako wyczynowy w 1958r., obecnie stosowany jako szkolny do pierwszych lotów termicznych konstrukcji drewnianej. Obecnie są to szybowce zabytkowe nie mniej jednak ciągle używane do szkolenia podstawowego.
Mamy 2 egzemplarze
Rozpiętość 14,98
Długość 7
Wysokość 1,6
Powierzchnia skrzydeł 12,75
Wydłużenie 17,6
Ciężar własny 236 kg
Ciężar całkowity 326 kg
Doskonałość 27,8 przy 75 km/godz.

SZD-12 Mucha 100
Z 1953r. jednomiejscowy wyczynowy średniopłat konstrukcji drewnianej. Obecnie zabytek jednak nadal używany do szkolenia w pierwszych lotach termicznych.
Mamy 1 egzemplarz
Rozpiętość 15m
Długość 7m
Wysokość 1,6m
Powierzchnia skrzydeł 15m2
Wydłużenie 15
Ciężar własny 195 kgCiężar całkowity 290 kg

SZD-9 bis Bocian
Konstrukcja drewniana z 1952r. na której wyszkolono najwięcej pilotów w powojennej Polsce. Bardzo poprawny w pilotażu dwuster uczący prawidłowych nawyków u młodych pilotów. Ciągle jako jeden z podstawowych szybowców dwumiejscowych do szkolenia podstawowego.
W naszym aeroklubie mamy 2 egzemplarze
Rozpiętość 18,1m
Długość 8,02m
Wysokość 1,8m
Powierzchnia skrzydeł 20 m2
Wydłużenie 16,2
Ciężar własny 326 kg
Ciężar całkowity 500 kg
Doskonałość 26 przy 80 km/godz.

KR03-A Puchatek
Całkowicie metalowa konstrukcja produkowana przez PZL Krosno obecnie licencja sprzedana do USA z 1987r. Dwuster stosowany do szkolenia podstawowego. Bardzo wytrzymała konstrukcja odporna na ewentualne uszkodzenia idealny do pierwszych lotów bardzo bezpieczny nie przeciągający się.
Mamy 2 egzemplarze
Rozpiętość 16,4m
Długość 8,63m
Powierzchnia skrzydeł 19,44m2
Wydłużenie 13,9
Ciężar własny 350 kg
Ciężar całkowity 540 kg
Doskonałość 27 przy 85 km/godz.

Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Szczegółowe informacje w polityce dotyczącej cookies.
Akceptuję