Szybowcowe
KURS SZYBOWCOWY organizowany jest kilka razy w roku i trwa około 3 tygodni.
Potem można już latać s a m o d z i e l n i e pod okiem instruktora.
Nie możesz przeznaczyć całego tygodnia wolnego od pracy?
Co sądzisz o Kursie Weekendowym? Latanie w każdą sobote i niedzielę. Trwa to dłużej -około 2 miesięcy.
Szkolenie podstawowe na pilota szybowcowego III-klasy.
Szkolenie rozpoczyna się Teoretycznym Kursem Szybowcowym. Obejmuje 60 godzin wykładów z następujących dziedzin lotniczych: Prawo lotnicze, Ogólna wiedza o szybowcu, Osiągi i planowanie lotu, Człowiek – możliwości i ograniczenia, Meteorologia, Nawigacja, Procedury operacyjne, Zasady lotu, Łączność, Ogólne bezpieczeństwo lotów. Wykłady prowadzą instruktorzy, którzy udostępniają wszelkie materiały do nauki. Wystarczy mieć z sobą zeszyt i długopis.
Wymagania przed rozpoczęciem szkolenia praktycznego:
-ukończone 16 lat życia w dniu pierwszego lotu samodzielnego
-poniżej wieku 18 lat potrzebna jest pisemna zgoda rodzica lub opiekuna wyrażona w obecności notariusza, Szefa Wyszkolenia albo Dyrektora
-ukończony Teoretyczny Kurs Szybowcowy i zdany egzamin wewnętrzny
obecność na min. 75% wykładów
-pozytywne orzeczenie lekarskie klasy 1 lub 2 z badań wstępnych (specjalistyczne ośrodki to: Główny Ośrodek Badań Lotniczo-Lekarskich we Wrocławiu, Wojskowy Instytut Medycyny Lotniczej w Warszawie, Specjalistyczna Przychodnia Lekarska PLL Lot w Warszawie, Lekarze Orzecznicy ULC). Koszt badań to około 150-300 zł. Jest możliwość wykonania badań na miejscu, w Krośnie (trzeba tylko wcześniej uzgodnić termin z Szefem Wyszkolenia).
Badania medyczne:
Lekarze orzecznicy wydają orzeczenia lekarskie II klasy. Przed wizytą należy wykonać we własnym zakresie następujące badania: morfologia, badanie moczu, badanie okulistyczne, badanie laryngologiczne, EKG klatki piersiowej, osoby po 40 zawartość cholesterolu.
Szkolenie praktyczne:
Większość uczniów opanowuje podstawowy pilotaż szybowcowy po 50-60 lotach z instruktorem, i 10 lotach samodzielnych w łącznym czasie około 4-5 godzin lotu. Taki kurs trwa zwykle 2-3 tygodnie w zależności od pogody. Można też wybrać tryb weekendowy. Zagadnienia kursu praktycznego: przygotowanie szybowca do startu, start za wyciągarką, lot po kręgu nadlotniskowym, podstawowe manewry, lądowanie, postępowanie w sytuacjach awaryjnych.
Koszt szkolenia:
Informacje odnośnie kosztów szkolenia znajdziecie w uaktualnianym „na bierząco” cenniku.
Po pozytywnie ukończonym szkoleniu za wyciągarką, uczeń – pilot może dalej rozwijać umiejętności lotnicze, zdobywać wiedzę i uprawnienia szybowcowe (celność lądowania, nauka wykorzystywania wznoszeń termicznych, start na holu za samolotem) w celu zdobycia Licencji Pilota Szybowcowego PL(G).
Warunki do zdobycia Licencji Pilota Szybowcowego PL(G): wykształcenie gimnazjalne lub równorzędne, nalot szybowcowy minimum 35 godzin (w tym 15 godzin lotu samodzielnego, w co najmniej 40 lotach, 1 przelot na odległość, co najmniej 50 km).
Dodatkowe informacje można uzyskać:
Aeroklub podkarpacki Szkoła Lotnicza ul. Żwirki i Wigury 8 38-400 Krosno
tel.: 48 13 43 662 03 fax.:
e-mail: biuro@aeroklub-podkarpacki.pl
Przewodniczący sekcji szybowcowej: Wojciech Nowosadzki
Dział Wyszkolenia, tel.: 604 775 547
e-mail: wyszkolenie@aeroklub-podkarpacki.pl
Numer konta, na który można dokonać opłaty za szkolenie:
konto:Konto: PBS siedziba w Sanoku oddział w Krośnie : 22 8642 1083 2002 8325 9494 0001
NIP: 684-000-25-01
Przelew należy kierować z dopiskiem: „Szkolenie szybowcowe”